سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی سیستم قفسه بندی انبار مناسب

سیستم قفسه بندی انبار مناسب و سرعت انبار داری
سیستم قفسه بندی انبار مناسب به سیستمی گفته می شود که تمامی قفسه ها در سر جای خود قرار گرفته باشند و هیچگونه هرج و مرجی در فضا دیده نشود. رعایت کردن نکات مختلفی سبب خواهد شد که بتوانید بهترین قفسه بندی را داشته و از مشاهده انبار خود لذت ببرید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:
سیستم قفسه بندی مناسب و سرعت انبارداری
امروزه برای بسیاری از موارد از انبار استفاده می شود و به دلیل کمبود جا در خانه و یا همچنین در مغازه ها انبار هایی را در نظر می گیرند که لوازم اضافی در آن قرار گیرد. اما باید بدانید که جهت انبارداری باید موارد مختلفی رعایت شود تا بتوانید بهترین بازدهی را داشته باشید. یکی از مهمترین موارد قابل توجه را می توان قفسه بندی مناسب دانست که تاثیر بسزایی بر سرعت و عملکرد شما خواهد داشت. اما سوال اینکه سیستم قفسه بندی انبار مناسب چگونه است و چه مواردی باید در این راستا رعایت شود؟ یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید را می توان چیدمان درست قفسه ها دانست چرا که این طراحی و چیدمان قفسه ها است که می تواند کارایی یک انبار را بهبود بخشیده یا آن را بلا استفاده نماید. در همین راستا باید تمامی موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید حجم انبار را به حداکثر برسانید تا فضای انباری اضافه شده و بتوانید اجناس بیشتری را انبار کنید. ابتدا باید نوع قفسه ها را انتخاب نمایید. چرا که می توانید از انواع اقسام قفسه ها به این منظور استفاده نمایید.
نکات قابل توجه در سیستم قفسه بندی انبار مناسب
جهت قفسه بندی باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید که از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره نمود:
در نظر گرفتن چگالی ذخیره سازی: ابتدا باید مشخص نمایید که چه کالایی را می خواهید ذخیره سازی نمایید و چه نوع قفسه هایی برای آن مورد نیاز خواهد بود. باید بدانید که ذخیره سازی خطی می تواند فضا را به صورت چشمگیری افزایش دهد.
ابتدا fifo یا lifo بودن را مشخص کنید: باید بدانید که سیستم شما lifo می باشد یا fifo، چرا که طریقه چیدمان و حتی انتخاب قفسه ها در این صورت متغیر خواهد بود. سیستم قفسه بندی انبار مناسب زمانی حاصل خواهد شد که تمامی جوانب را در نظر داشته باشید.
نور انبار: باید نور را در نظر داشته باشید، چرا که مناسب بودن نور می تواند میزان خسارات احتمالی جهت جابجایی را به حداقل برساند و همچنین جهت بزرگ دیده شدن انبار و زیاد بودن اجناس نیز باید از نور های قوی استفاده شود.
محیط: یکی از مهمترین مواردی که در سیستم قفسه بندی انبار مناسب تاثیر گذار خواهد بود را می توان محیط دانست چرا که شکل کلی محیط می تواند حتی تا انتخاب نوع قفسه ها تاثیر گذار بوده باشد. البته تمیز بودن محیط و امکان تمیزکاری مکرر آن نیز تاثیر گذار خواهد بود.
ظرفیت: باید مشخص کنید که انبار شما چه مقدار ظرفیت دارد و سیستم قفسه بندی انبار مناسب را باید برای چه محصولاتی و با چه وزنی آماده نمایید.
تاثیر سیستم قفسه بندی انبار مناسب بر سرعت
در صورتی که سیستم قفسه بندی انبار مناسب بوده باشد در این صورت مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت که از جمله مهمترین آنها می توان به افزایش چشمگیر سرعت اشاره نمود. به این معنی که در صورت چیدمان درست قفسه ها و رعایت کردن تمامی موارد می توانید با سرعت بیشتری کارهای خود را در انبار پیش ببرید. در صورتی که چیدمان قفسه ها به صورت درست انجام گیرد هرج و مرج در انبار نخواهد بود و تمامی اجناس بر سر جای خود قرار خواهند گرفت که این مورد هم جهت تسریع در حرکت کردن شده و هم می تواند سبب پیدا کردن سریع جنس مورد نظر شود. راهروها و راه پله ها نیز عاری از هرگونه جنس خواهند بود. سیستم مناسب قفسه بندی همچنین می تواند فضا را شیک جلوه دهد که تماشای انبار را نیز لذت بخش تر خواهد نمود.
سیستم مناسب